Pages

Ads 468x60px

Recent Articles

Site Links

Social

Menu :

Hot Topics

Tuesday, June 17, 2014

“ကမၻာ့ဖလားကို မသြားႏိုင္တဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တို႔ကို ခြင့္လႊတ္ နားလည္ေပးၾကပါ”


 
 ျမန္မာ့ ႐ုိးရာ ျခင္းလုံး, ၂၀၁၄ ကမၻာ့ဖလား , ဘရာဇီး ႏုိင္ငံ , Ooredoo , MCF
ျမန္မာႏိုင္ငံျခင္းလံုး အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (MCF) ဥကၠ႒ ဦးစိုးႏိုင္ (ဝဲ) ႏွင့္ အာရွျခင္းလံုး အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ တြဲဖက္အတြင္းေရးမႉး ဦးျပည့္စံုျမင့္ (ညာ) တို႔ကို အခမ္းအနားတခုမွာ အတူေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု – Asian Chinlone Federation / Facebook)
ဘရာဇီးႏိုင္ငံမွာ က်င္းပတဲ့ ၂၀၁၄ ကမၻာ့ဖလား ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားမွာ သ႐ုပ္ျပ ကစားေပးဖို႔အတြက္ ျမန္မာျခင္းလံုးအဖြဲ႔ကို တရားဝင္ ကမ္းလွမ္းခဲ့ေပမယ့္ ျမန္မာ ျခင္းလံုးအဖြဲ႔က အဲဒီခရီးစဥ္ကို ပယ္ဖ်က္လိုက္တဲ့အတြက္ ကမၻာ့ဖလားဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားမွာ ျမန္မာ့ျခင္း လံုး စြမ္းရည္ကို ျမန္မာ အပါအဝင္ တကမၻာလံုးက ၾကည့္ခြင့္ မရလိုက္ၾကေတာ့ပါဘူး။
ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားကို တိုက္႐ိုက္ တင္ဆက္႐ိုက္ကူးခြင့္ ရထားတဲ့ Pindorama ႐ုပ္ရွင္ အ႐ိုက္ကူးေရး အဖြဲ႔က အိုင္ယာလန္၊ ဂ်ာမနီ ထိုင္း အပါအဝင္ ျမန္မာျခင္းလံုးအဖြဲ႔ကိုလည္း တရားဝင္ ကမ္းလွမ္းခဲ့ေပမယ့္ ျမန္မာျခင္းလံုးအဖြဲ႔က ဒီခရီးစဥ္ကို ပယ္ဖ်က္လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလို ပယ္ဖ်က္လိုက္ရတဲ့ အေၾကာင္း အရင္းေတြကို သိရွိႏိုင္ဖို႔ အာရွျခင္းလံုး အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ တြဲဖက္ အတြင္းေရးမႉး ဦးျပည့္စုံျမင့္ကို ဧရာဝတီ သတင္းေထာက္ ေက်ာ္ခ က ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း ထားပါတယ္။
ေမး။   ။ ကမၻာ့ဖလားဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားမွာ ပါဝင္သ႐ုပ္ျပဖို႔အတြက္ ဖိတ္ၾကားထားတာကို ျမန္မာျခင္းလုံးအဖြဲ႔က မသြားျဖစ္တာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ ခင္ဗ်။
ေျဖ။   ။ အဓိက ကေတာ့ဗ်ာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလမွာ ဘရာဇီးႏိုင္ငံ Pindorama ႐ုပ္ရွင္ အ႐ိုက္ကူးေရး အဖြဲ႔ကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျခင္းလံုးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို စာပို႔ပါတယ္။ သူတို႔က ဘရာဇီးႏိုင္ငံက အိမ္ရွင္ အျဖစ္ က်င္းပမယ့္ ကမၻာ့ဖလားပြဲမွာ အလံုးေတြကို ခတ္ကစားတဲ့ ႏိုင္ငံ ၄ ႏိုင္ငံကို သူတို႔ ရွာေဖြေတြ႔ရွိပါတယ္တဲ့။ ေတြ႔တဲ့ အခါမွာ အိုက္ယာလန္၊ ဂ်ာမနီ၊ ျမန္မာနဲ႔ ထိုင္း ပါတယ္ေပါ့။ အဲဒီလို အလုံးေတြကို ခတ္ကစားတဲ့ ႏိုင္ငံေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္တဲ့။
က်ေနာ္တို႔က ေမးတယ္သူတို႔ကို ငါတို႔ အဲဒီ(ဘရာဇီး ကမၻာ့ဖလားဖြင့္ပြဲ)ကိုလာႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ေတြ ရွိမယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီ အတြက္ကို မင္းတို႔ဘယ္လို တာဝန္ယူေပးႏိုင္မလဲလို႔ က်ေနာ္တို႔ျပန္ေမးပါတယ္။ ေမးတဲ့ အခါမွာ သူတို႔ဆီက ျပန္ၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းျပန္မလာပါဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ သေဘာထားကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို လာတာလာေစခ်င္တာေလ အဲဒီစရိတ္ေတြကိုေတာ့ သိပ္ အကုန္ ခံႏိုင္မယ့္ အစီအစဥ္ မရွိဘူးခင္ဗ်။
မရွိေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဥကၠ႒ႀကီး (ဦးစိုးႏိုင္) ကလမ္းညႊန္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ ကုန္က်ႏိုင္မလည္း တြက္ၾကည့္ပါဦး ဆိုေတာ့ သြားရမယ့္ အဖြဲ႔ေတြရဲ႕ သြားေရး၊ လာေရး ေနေရးထိုင္ေရး၊ ဟိုတယ္စရိတ္၊ ေလယာဥ္ စရိတ္ေတြကို တြက္ၾကည့္ေတာ့ စုစုေပါင္း က်ပ္ သိန္း ၃-၄ ေထာင္ေလာက္ ကုန္က်သြားႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ကိုယ္တိုင္လည္း ႐ုန္းရပါတယ္။ ႐ုန္းရတယ္ဆိုတာ ဆီးဂိမ္းအတြက္လည္း က်ေနာ္တို႔ အကုန္ အက် အမ်ားႀကီး ခံခဲ့ရပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွိသမွ်အားကစားအဖြဲ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ေတြက အကုန္အက်ခံရတာမ်ားပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္က အကုန္အက်မခံဘူးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ခံတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း အတိုင္းအတာ တခုထိေပါ့ဗ်ာ။
ဘရာဇီးႏိုင္ငံကို သြားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ တဝိုင္းကို အမ်ဳိးသား ၆ ေယာက္၊ အမ်ဳိးသမီး ၆ ေယာက္ဆိုရင္ ၁၂ ေယာက္ နည္းျပ အုပ္ခ်ဳပ္ သူ အဖြဲ႔နဲ႔သြားမယ္ဆိုရင္ စုစုေပါင္း ၁၅ ေယာက္ေလာက္ သြားရပါတယ္ခင္ဗ်။ အဲဒီေလာက္သြားမွလည္း က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ႐ိုးရာျခင္း လံုး အလွခတ္ ျပလည္းျပႏိုင္မယ္။ ၿပိဳင္ပြဲဝင္စနစ္ေတြကိုလည္း ရွင္းျပႏိုင္မယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ မီးကြင္း၊ ပန္းကြင္း၊ ႀကိမ္ကြင္း၊ ႀကိဳးကြင္း၊ ပုလင္းေပၚေတြ၊ အုတ္ခဲေပၚေတြမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ စက္ဘီးေတြ စီးၿပီး ခတ္ျပတဲ့ စြမ္း အင္ ေတြရွိၾကတယ္ခင္ဗ်၊ ဒါေတြကိုျပည့္စံုေအာင္ ျပႏိုင္ဖို႔ေတာ့ အဲဒီေလာက္သြားမွ ရပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ေတြအေနနဲ႔ကလည္း ဆီးဂိမ္း မွာ ေတာ္ေတာ္ေလး အကုန္အက်ခံခဲ့ရတာက တေၾကာင္း က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ၿပိဳင္ပြဲနဲ႔လည္း တိုက္ေနတာကတေၾကာင္း ေနာက္တခါ က်ေနာ္တို႔ဘာသာ က်ေနာ္တို႔ အကုန္အက်ခံၿပီး သြားရေတာ့မယ့္ အေျခ အေနျဖစ္ေနလို႔ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီအစီအစဥ္ကို ေနာက္ဆုတ္လိုက္ရျခင္းျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေလးေလးစားစား တင္ျပတာပါ။
ေမး။   ။ ဘရာဇီး ခရီးစဥ္ကို ပယ္ဖ်က္လိုက္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကမၻာ့ဖလားလို ဖြင့္ပြဲမ်ဳိးမွာ ျမန္မာ့ျခင္းလံုးရဲ႕ နက္နဲတဲ့ စြမ္းရည္ ေတြ ကို ျပခြင့္ရမယ့္ အခြင့္အေရးေတြ ဆံုး႐ႈံးရတယ္ဆိုၿပီး ျခင္းလံုးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ပရိသတ္ေတြက ေဝဖန္ေနၾကသလို Ooredoo ကုမၸဏီ နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ပြဲေၾကာင့္ဆိုၿပီးလည္း ေဝဖန္ေနၾကတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
ေျဖ။   ။ က်ေနာ္တို႔လည္း သတင္းတခုၾကားပါတယ္။ က်ေနာ့္ကို ေမးတာေလးေတြလည္း ရွိတယ္ဗ်။ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံ ျခင္းလံုး အဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔က ဘယ္သူ႔၊ ဘယ္သူမွ အစြဲအလမ္းနဲ႔ ဆက္ဆံေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔႐ိုးရာအားကစားကို ကမၻာကသိဖို႔ ဘယ္ သူကပဲ ကူညီကူညီ ေက်ေက်နပ္နပ္လက္ခံၿပီးေတာ့ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေနရတာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ တတိုင္းျပည္လံုးမွာ တကယ့္႐ိုးရာအားကစား စစ္စစ္ဆိုလို႔ ေဖ်ာ္ေျဖေရး ပုံသ႑ာန္ေရာ၊ ၿပိဳင္ပြဲဝင္တဲ့ ပံုသ႑ာန္ေရာ လုပ္ႏိုင္တာက က်ေနာ္တို႔ ျခင္းလံုး ပဲရွိခဲ့တာကိုး။
ဒါေပမယ့္ ျခင္းလံုးက အၿမဲတမ္း တိမ္းပါးခဲ့ နိမ့္က်ခဲ့ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာပြဲေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လံုးဝမက်င္းပႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ၁၉၅၃ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီး ဖြဲ႔ၿပီးေပမယ့္၊ က်ေနာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္မွာ ဆီးဂိမ္း ၂ ႀကိမ္က်င္းပခဲ့ၿပီးေပမယ့္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ျခင္း ဟာ ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ မရခဲ့ပါဘူး။ အေျခခံဥပေဒေတြ ႏိုင္ငံတကာက သိႏိုင္တဲ့ ဥပေဒေတြမရွိခဲ့တဲ့အတြက္ ဘယ္ႏိုင္ငံမွ လာမၿပိဳင္ တဲ့အတြက္ ျမန္မာ့ျခင္းလံုးဟာ ေဖ်ာ္ေျဖေရး သက္သက္နဲ႔ ေနလာခဲ့ရတာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။
က်ေနာ္တို႔ ဥကၠ႒ ဦးစိုးႏိုင္လက္ထက္မွာ ႏိုင္ငံတကာသိႏိုင္တဲ့ ဥပေဒေတြ က်ေနာ္တို႔ေရးပါတယ္။ လြယ္ကူရွင္းလင္းတဲ့ ဥပေဒေတြ သူမ်ားစိတ္ဝင္စားေအာင္ ရွင္းလင္းၿပီးေတာ့မွ ၿပိဳင္ပြဲက်င္းပခဲ့ျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခုဆိုရင္ေတာ့ အာရွ ျခင္းလံုး အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အဆင့္ အထိ ဖြဲ႔ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။
အဲဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ေျပာခ်င္တာက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ က်ေနာ္တို႔မျဖစ္မေန ျပဳလုပ္ရတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲက သံုးပြဲရွိပါတယ္ခင္ဗ်။ အဲဒါ ကေတာ့ မိုးရာသီ တံခြန္စိုက္လို႔ ေခၚတဲ့ပြဲရယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အားကစားဝန္ႀကီး ဖလားရယ္။ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ဖလားရယ္ ဆိုၿပီး ေတာ့ သံုးခုလုပ္ရပါတယ္။ ဒါဟာ က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း လုပ္ေနၾက ကိစၥလည္းျဖစ္တယ္။ ႏွစ္စဥ္မျပတ္လည္း လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဝန္ႀကီးဖလားက ၿပီးသြားပါၿပီခင္ဗ်။ ၿပီးေတာ့ မိုးရာသီတံခြန္စိုက္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီမိုးရာသီ တံခြန္စိုက္ကလည္း က်ေနာ္တို႔ ျခင္းလံုးရဲ႕ အသက္လို႔ေခၚလို႔ရတဲ့ ဆယ္ေဘာက္တန္းအဆင့္ အဆင့္ျမင့္ဆံုးၿပိဳင္ပြဲပါ။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီမိုးရာသီ တံခြန္စိုက္ၿပိဳင္ပြဲကလည္း ဖ်က္ လို႔ မရပါဘူး။ ဒီဇြန္လထဲမွာ လုပ္ရမွာပါ။
ေနာက္တခါ Ooredoo ကုမၸဏီကလည္း သူတို႔တတ္အားသေရြ႕ေထာက္ပ့ံပါတယ္။ ဘယ္လိုေထာက္ပံ့သလဲဆိုေတာ့ တႏွစ္ကို ေဒၚလာ ၆ ေသာင္းေပါ့ေနာ္၊ အဲဒီ ၿပိဳင္ပြဲသံုးပြဲမွာလည္း သူတို႔ကိုထည့္ေပးပါ။ သူတို႔လည္း တတ္စြမ္းသေရြ႕ကူညီတာပါဆိုၿပီး ခ်ိတ္ဆက္ လာတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာ့႐ိုးရာျခင္းလံုးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဘယ္လိုအယူဝါဒေတြ ဘယ္လို အစြဲအလမ္းေတြနဲ႔မွ မဟုတ္ ပါဘူး။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ကေနစၿပီး တႏွစ္စာေပါ့။ Ooredoo ကို သံုးပြဲက်င္းပတဲ့ အထဲမွာ ထည့္ေပးမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္းလည္း ဧရာဝတီတိုင္းမွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ အားကစားဝန္ႀကီးဖလားပြဲမွာလည္း Ooredoo ဖလားဆိုၿပီး ဖလားေလးတလံုး ထည့္ၿပီးေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲကို က်ေနာ္တို႔ က်င္းပေပးခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ကက်ေနာ္တို႔ကို ၿပိဳင္ပြဲတပြဲကို က်ပ္သိန္း ၂၀၀ ပတ္ဝန္းက်င္ကူညီပါတယ္။ ၿပိဳင္ပြဲသံုးပြဲျဖစ္တဲ့ အတြက္ သိန္း ၆၀၀ တႏွစ္ကို ကူညီပါတယ္။
အရင္က ဘာသံညာသံမွေတာ့ မရွိခဲ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ကိုယ့္႐ိုးရာျခင္းလံုး အားကစားသမားေလးေတြကို ထိုက္သင့္တဲ့ ေထာက္ပ့ံေၾကးေတြရေအာင္ ထိုက္သင့္တဲ့ ဘဝအဆင္ေျပမႈေလးေတြရေအာင္ က်ေနာ္တို႔ စပြန္စာကို လက္ခံခဲ့ရ ပါတယ္။ လက္ခံၿပီးေတာ့မွလည္း ပထမတပြဲေတာ့ က်င္းပေပးခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ စုစုေပါင္း သိန္း ၆၀၀ ေက်ာ္က်ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဥကၠ႒က သိန္းေလးရာေက်ာ္စိုက္ထုတ္ၿပီးမွ Ooredoo က သိန္း ၁၉၀ ေက်ာ္နဲ႔လုပ္ခဲ့တာပါ။
ေနာက္တခုက က်ေနာ္တို႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတဲ့ သတင္းေလးေတြၾကားရတာက Ooredoo ကုမၸဏီကလည္း ဘာသာျခား ကုမၸဏီ တခုျဖစ္ေနေတာ့ က်ေနာ္တို႔အေပၚမွာ အထင္လြဲမွားမႈေလးေတြေတြ႔ေနရတာ က်ေနာ္တို႔လည္း စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ျခင္းလံုးက ေျပာရရင္ ဆိုက္ကားသမားတို႔ ကူလီတို႔ ခတ္တဲ့ အဆင့္လို႔ေတာင္ သတ္မွတ္ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔လည္း ကိုယ့္႐ိုးရာ အားကစားကို သိေအာင္လုပ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ဘယ္လိုမွ ခံစားခြင့္ လည္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔က NGO သက္သက္ပါ။
ႏိုင္ငံတကာကို ထိုးေဖာက္ႏိုင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔လည္း စြန္႔လႊတ္ၿပီးလုပ္ေပးရင္းနဲ႔ပဲ ဒီလိုျဖစ္လာတာေပါ့ေလ။ ၿပိဳင္ပြဲႀကီးလည္း ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ခဲ့သလို ႏိုင္ငံတကာလည္း သိသင့္သေလာက္ သိသြားၿပီေပါ့။ ဆီးဂိမ္း လည္းဝင္ခြင့္ရခဲ့သလို၊ အခုလာမယ့္ စင္ကာပူမွာ က်င္းပမယ့္ ၂၈ ႀကိမ္ေျမာက္ ဆီးဂိမ္း မွာလည္း ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခြင့္ အတိအလင္းရပါၿပီ။ ျမန္မာႏိုင္ငံျခင္းလံုး အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကိုလည္း Ooredoo က စပြန္စာ ေပးထားပါတယ္။ သူတို႔ဆိုရင္ ေဒၚလာသန္းခ်ီပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ တႏွစ္လံုးမွ ေဒၚလာ ၆ ေသာင္းတည္း ရတာ ပါ။ ပိုက္ဆံရတာနည္းတာ မ်ားတာေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ျခင္းသမားေလးေတြ အထိုက္အေလ်ာက္ အေထာက္အပံ့ ရပါေစဆိုၿပီး ရည္ရြယ္ခဲ့တာပါ။
က်ေနာ္တို႔လည္း ေနာက္ႏွစ္ေတြကို စဥ္းစားမွာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာစစ္စစ္ေတြ ကစားခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာ အားကစားျဖစ္တဲ့ အတြက္ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားေတြ စိတ္မခ်မ္းေျမ့မယ့္ကိစၥလည္း က်ေနာ္တို႔ ဥကၠ႒ႀကီးက ဘယ္ေတာ့မွ လုပ္မွာမဟုတ္ သလို သူဟာလည္း စြန္႔လႊတ္လႉဒါန္းေနတဲ့ အလႉရွင္တေယာက္ပါ။
အဲဒီေတာ့ ဒီဟာကို က်ေနာ္တို႔ ဘာသိလိုက္ရသလဲဆိုေတာ့ ဘရာဇီးႏိုင္ငံကို မသြားႏိုင္တာက Ooredoo ပြဲရွိလို႔မသြားႏိုင္တာဆိုၿပီး လြဲမွားၿပီး ေရးတာေတြ ေတြ႔ရပါတယ္။ က်ေနာ့္နာမည္ေတာင္ သူတို႔လည္းသံုးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ တံခြန္စိုက္ပြဲသည္ Ooredoo ပြဲမဟုတ္ပါဘူး။ မိုးရာသီ တံခြန္စိုက္က မႏၱေလးတိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဖလားပါ။ တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္ အလွခတ္ ၿပိဳင္ပြဲ အတြက္က Ooredoo ပါ။ အဲေတာ့ ေခါင္းစဥ္ေလးက ဘယ္လိုလာတာလည္းဆိုေတာ့“မိုးရာသီ တံခြန္စိုက္ မႏၱေလးတိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဖလားႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးျပည္နယ္ စြမ္းရည္ျပ အလွတ္ခတ္ၿပိဳင္ပြဲ Ooredoo ဖလား”ဆိုၿပီး အဲဒီလို လာရတာပါ။ သူကေပးတာမွ (တပြဲကို ျမန္မာက်ပ္ေငြ) သိန္း ၁၉၀ ေလာက္ပဲ ေပးတာပါ။ ကုန္တာ သိန္း ၆၀၀ ေက်ာ္ကုန္ပါတယ္။ ဒါေတြကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံ ျခင္းလံုးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ႀကီးက တကယ္ကို ေမတၱာ၊ ေစတနာနဲ႔ လႉဒါန္းတာပါ။ မည္သည့္ ျခင္းသမားမွ ပိုက္ဆံ မကုန္ရ ဘဲနဲ႔ စားစရိတ္ ေနစရိတ္ တည္းခိုစရိတ္ အကုန္လံုးကို အကုန္အက်ခံေပးတဲ့ အျပင္ ၿပိဳင္ပြဲမွာ အႏိုင္မရရွိတဲ့ အသင္းေတြကိုလည္း တသင္းစီ သပ္သပ္ခ်ီးျမွင့္ပါတယ္။
ေမး။   ။ ဘရာဇီးကို သြားဖို႔ကိစၥမွာ လိုအပ္တဲ့ ကုန္က်ေငြအတြက္ အားကစားဝန္ႀကီးဌာနကိုေရာ တင္ျပတာမရွိဘူးလား၊ ေနာက္ တခုက ပုဂၢလိက အလႉရွင္ေတြကိုေရာ ခ်ျပတာမရွိဘူးလား။
ေျဖ။   ။ က်ေနာ္တို႔ ဒီလိုသြားရမယ္ဆိုတာကို ျပည္တြင္း သတင္းဌာနေလးေတြကေမးေတာ့ သိေနၾကပါတယ္ခင္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အခက္အခဲကိုေတာ့ မသိႏိုင္ဘူးေပါ့ေနာ္။ ေနာက္တခုကလည္း က်ေနာ္တို႔က သိပ္ၿပီး ေပၚျပဴလာမျဖစ္ေသးတဲ့ အတြက္ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ကို ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ စည္းပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ၊ စပြန္စာေတြကလည္း အဲဒီေလာက္ႀကီးေတာ့ ေထာက္ပံ့ ေပးဖို႔ အစီ အစဥ္ ေတြကမရွိခဲ့ဘူးခင္ဗ်။ လိုအပ္ရင္ အင္းက်ႌေလးေတြ ထုတ္ေပးမယ္။ ေဘာင္းဘီေလးေတြ ထုတ္ေပးမယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ရွိပါတယ္။ သိန္း ၅၀၊ သိန္း ၁၀၀ ေလာက္ကို ေပးတဲ့ ကုမၸဏီ မရွိပါဘူးခင္ဗ်ာ။
ဘရာဇီးႏိုင္ငံက က်ေနာ္တို႔ကို ခ်ိတ္ဆက္ထားတာကိုေတာ့ အားကစားဝန္ႀကီးဌာနကို က်ေနာ္တို႔ ေျပာျပပါတယ္။ သူတို႔မွာကလည္း တျခားအားကစားနည္း အစီအစဥ္ေတြက ရွိေနၾကတယ္ေလ။ ကိုယ္စီ ကိုယ္စီပဲ လုပ္ရတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ တရားဝင္ ဘယ္ေလာက္ က်မွမို႔လို႔ ဘယ္ေလာက္ အကုန္အက်ခံေပးပါဆိုၿပီး ေတာင္းခဲ့တာမ်ဳိးေတာ့ မရွိပါဘူးခင္ဗ်။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ပါမွာပါ။ ႏို႔မို႔ဆိုရင္ လည္း သူတို႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ေတာ့ ပံ့ပိုးကူညီရင္ ကူညီမွာပါ။ ဒါ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အားနည္းခ်က္လို႔လည္း ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ ဆီးဂိမ္း မွာ က်ေနာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အလုပ္႐ႈပ္ခဲ့ရတာပါ။
ေမး။   ။ ျမန္မာ ပရိသတ္ေတြကို ဘာမ်ားေျပာခ်င္လဲဗ်။
ေျဖ။   ။ က်ေနာ္တို႔လည္း ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအတြက္ တကယ့္ကို ႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ျမတ္ႏိုးစရာ အားကစားကို ကမၻာသိေအာင္ တကယ္လုပ္ေနပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာမွ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကေလးေတြက ရွိေနဆဲ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ခြင့္လႊတ္သည္းခံေပးဖို႔နဲ႔ ကမၻာ့ဖလားပြဲမွာလည္း ျမန္မာေတြ ဘယ္လိုခတ္တယ္ ဆိုတာကို ျမင္ရမယ္ ဆိုတာ ကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ကမၻာ့ဖလားကို Live အေနနဲ႔ မသြားႏိုင္တဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တို႔ကို ခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးၾကပါ။     ။

0 comments:

Post a Comment