Pages

Ads 468x60px

Recent Articles

Site Links

Social

Menu :

Hot Topics

Tuesday, May 20, 2014

သမၼတဦးသိန္းစိန္ အျမန္လမ္းကို ပထမဆုံးအႀကိမ္ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆး


ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က ေမလ ၁၉ ရက္တြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမကို ကြင္းဆင္းၾကည့္႐ႈေနစဥ္ (ဓာတ္ပံု - MOI)
ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားေၾကာင့္ ေျခာက္ႏွစ္အတြင္း လူေပါင္း ၃၈၀ ဦး ေသဆုံးၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္း၏ ႀကံ႕ခုိင္မႈအေျခအေနကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ရန္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကိုယ္တုိင္ ေမလ ၁၉ရက္က ပထမဆုံးအႀကိမ္ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးသည္။
အဆုိပါ လမ္းပိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ တံတားမ်ားကို မူလ စီမံကိန္း ရည္မွန္းခ်က္ပါအတုိင္း ရွစ္လမ္းသြားတံတားအျဖစ္ ထပ္မံ တုိးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ ၿပီး လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ကိုလည္း ေလးလမ္းသြားမွ ေျခာက္လမ္းသြားအျဖစ္ တုိးခ်ဲ႕သြားမည္ဟုသိရသည္။
လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားျဖစ္ပြားရျခင္းမွာ ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ မဆင္မျခင္ ေမာင္းႏွင္မႈ၊ ယာဥ္၏ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈ ႏွင့္ ရာသီဥတုေၾကာင့္ျဖစ္ရာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈျဖစ္ပြားမႈ ေလ်ာ့နည္းေရးအတြက္ အသိပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ား ပုိမုိေဆာင္ရြက္သြားရန္၊ လမ္းတံတားႀကံ႕ခုိင္ ေရး၊ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးတုိ႔အတြက္ စဥ္ဆက္မျပတ္ စစ္ေဆးေဆာင္ရြက္သြားရန္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကလမ္းညႊန္ခဲ့သည္။
ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA) ၏ တုိင္းတာခ်က္မ်ားအရ  ဦးစားေပးျပဳျပင္ရမည့္ လမ္းမႀကီး၏ ေျခာက္ရာခုိင္ႏႈန္းကို အျမန္ျပဳ ျပင္သြားရန္ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ေရးကိုလည္း သမၼတကေျပာၾကားခဲ့သည္။
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္သည္ အျမန္လမ္းမႀကီး ျပဳ ျပင္ထိန္းသိမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္ မုိင္တုိင္အမွတ္ ၁၁၉/၂၌လည္းေကာင္း၊ ၁၃၈/၂ ရွိ အုတ္တြင္းတံတားကိုရွစ္လမ္း သြားတံတားအျဖစ္ တည္ေဆာက္ေနမႈကိုိလည္းေကာင္း၊ မုိုင္တုိင္ အမွတ္ ၁၄၅/၂ရွိ ခေပါင္းတံတား ကို ရွစ္လမ္းသြားအျဖစ္တည္ ေဆာက္ရန္စီစဥ္ေနမႈကိုလည္းေကာင္း၊ မုိင္တုိင္ ၁၈၅/၁တြင္  ကတၱရာထပ္ပုိးလႊာခင္း၍ လမ္းႀကံ႕ခုိင္မႈျမႇင့္တင္ေနမႈကိုလည္းေကာင္း ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးခဲ့သည္။
ထုိ႔ေနာက္ လူ ၁၄ဦး ေသဆုံးခဲ့ရသည့္ ရာဇာမင္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုိးက်ခဲ့သည့္ မုိင္တုိင္ ၁၉၇/၅ရွိ ရထားလမ္းခုံးေက်ာ္တံတားအေျခအေနကုိ ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးခဲ့ၿပီး ယခင္မူလစီမံကိန္းအတုိင္း ရွစ္လမ္းသြားတံတားအျဖစ္ တုိးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္သြားရန္ ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္အျမန္လမ္းကို ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က စတင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၉ခုႏွစ္တြင္ တစ္ဖက္ႏွစ္လမ္းသြားႏွင့္ ေလးလမ္းသြားအျဖစ္ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ လမ္း၏ မူလရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ရွစ္လမ္းသြားႏုိင္လြန္ ကတၱရာလမ္းအျဖစ္ေဖာက္လုပ္ရန္ ရည္ရြယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း   ဘ႑ာေငြ မတတ္ႏုိင္သည့္အတြက္ ကြန္ကရစ္ေလးလမ္းသြားအျဖစ္သာ ေဖာက္လုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္။
အျမန္လမ္းကို ႏုိင္ငံတကာသုိ႔ အကူအညီေတာင္းခံရာတြင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ နိပြန္ဟုိင္းေ၀းကုမၸဏီမွ ပညာရွင္မ်ားေစလႊတ္၍ လမ္း ၏ လက္ရွိအေျခအေနကို တုိင္း တာစစ္ေဆးခဲ့ၾကသည္။ ယင္းစစ္ ေဆးမႈမ်ားအရ လမ္းအရွည္ ၃၆၆ မုိင္ ၃ဖာလုံတြင္ေျခာက္ရာခုိင္ႏႈန္း အလ်င္အျမန္ျပဳျပင္ရမည့္အေျခအေနျဖစ္ၿပီး ၁၉ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္သြားရမည့္အေျခအေနတြင္ ရွိေနေၾကာင္းေတြ႕ရွိခဲ့ၾကသည္။
‘‘ကြန္ကရစ္လမ္းလုပ္တဲ့အခါမွာ အဓိက ကေတာ့ ေအာက္ခံ ေျမသားေတြ နိမ့္ဆင္းသြားတဲ့ျပႆနာပဲ။ အဓိကကေတာ့ ေရသြင္းေရထုတ္ေျမာင္းေတြ မေကာင္းလုိ႔ပါ။ သူတို႔ကလည္း ဒါေတြကိုေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ဖုိ႔အႀကံေပးတဲ့အတြက္ ေကာင္းေအာင္လုပ္ေနပါၿပီ’’ဟု အျမန္လမ္း အထူးစီမံကိန္းမွ အင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီး ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အျမန္လမ္းစီမံကိန္းကို ၁၉၅၉ခုႏွစ္၌ အေမရိ ကန္အကူအညီျဖင့္ ေလ့လာတုိင္းထြာခဲ့ၿပီးေနာက္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္စြမ္းမရွိခဲ့ေပ။ ထုိ႔ေနာက္ ၁၉၇၉ခုႏွစ္ တြင္ ျပန္လည္စတင္ရန္ ႀကဳိးပမ္းခဲ့ၿပီး ေလွေလွာ္အင္း-ငါးဆူ ေတာင္မွ မိတၳီလာၿမိဳ႕အထိ မုိင္သုံးရာေဖာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္။
သုိ႔ရာတြင္ သုံးမုိင္ေက်ာ္သာ ေဖာက္လုပ္ၿပီးေနာက္ စီမံကိန္းတစ္ခုလုံးကို ရပ္ဆုိင္းခဲ့ရေၾကာင္း ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးဦး ေက်ာ္လင္းကေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းတြင္ ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းေနေသာ ကားမ်ားကို အခ်ဳိးခ်ၾကည့္ပါ က ကားအစီးေရတစ္ေထာင္တြင္ တစ္စီးက မေတာ္တဆမႈႏွင့္ႀကဳံ ေတြ႕ေနရသည္။ ယင္းမေတာ္တဆမႈမ်ားသည္ အာရွ၌ ကေမၻာဒီးယားႏုိင္ငံၿပီးလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံက ဒုတိယအမ်ားဆုံးအေရအတြက္ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ၈၃ မုိင္ အကြာအေ၀းထိ ဆည္မ်ားကိုေရွာင္၍ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ရသျဖင့္ အေကြ႕ အေကာက္မ်ားေသာေၾကာင့္ အႏၲရာယ္မ်ားသည့္ လမ္းပုိင္းျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ယင္းဧရိယာတြင္ ေရ၀ပ္ဧရိယာမ်ားရွိသျဖင့္ လမ္း အသုံးျပဳသူမ်ား သတိထားသင့္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ အသိေပးေျပာၾကားထားဖူးသည္။
အျမန္လမ္းမႀကီး၏ မူလစီမံကိန္းတြင္ ကုန္တင္ကားမ်ားသာ ျဖတ္သန္းႏုိင္မည့္ ရွစ္လမ္းသြား လမ္းမႀကီးျဖစ္ၿပီး ကြန္ကရစ္ေပၚတြင္ ႏုိင္လြန္ကတၱရာထပ္ပုိးရန္ ပါ၀င္ေသာ္လည္း ဘ႑ာေငြအေျခအေနအရ ေလးလမ္းသြားကြန္ကရစ္သာ ေဖာက္လုပ္ႏုိင္ခဲ့ကာ ႏုိင္ငံတကာအကူအညီမ်ား ရရွိပါက မူလစီမံကိန္းအတုိင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမည္ဟု ဦးေက်ာ္လင္းကေျပာၾကားခဲ့ဖူးသည္။
ယခုကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကိုယ္တုိင္ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္လမ္းပုိင္း ႀကံ႕ခုိင္ေရးစီမံကိန္းမ်ားသုိ႔ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးျခင္းသည္ အျမန္လမ္းေပၚတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားေၾကာင့္ လူအမ်ားေသဆုံးခဲ့ရသည့္ မုိင္တုိင္အမွတ္ ၁၉၇ တြင္ ရာဇာမင္းယာဥ္လိုင္း ေခ်ာက္အတြင္းထုိးက်၍ ၁၄ ဦး ေသဆုံးသည့္ ျဖစ္ရပ္ၿပီးေနာက္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ျဖစ္သည္။

0 comments:

Post a Comment