Pages

Ads 468x60px

Recent Articles

Site Links

Social

Menu :

Hot Topics

Thursday, April 24, 2014

ျမန္မာ့မီးရထား အ႐ံႈးေပၚ၍ ပုဂၢလိကသို႔ ငွားရမ္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးမည္


ျမန္မာ့မီးရထားမွ မီးရထားတြင္ အသံုးျပဳရသည့္ ပစၥည္းမ်ား ေစ်းႏႈန္းျမင့္ တက္ လာေသာေၾကာင့္ အ႐ံႈးေပၚေသာ အေျခအေန ေရာက္ရွိေနသျဖင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္ရထားအား ပုဂၢလိကသို႔ ငွားရမ္းရန္ ဧၿပီလ လဆန္းပိုင္းမွ စတင္၍ တင္ဒါေခၚယူလ်က္ ရွိသည္ဟု ဧၿပီ ၂၂ ရက္တြင္ ျမန္မာ့မီးရထား တိုင္းအမွတ္(၂)မွ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးေဇာ္ေဖစိန္က ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။

ျမန္မာ့မီးရထား အ႐ံႈးေပၚေနျခင္းမွာ ၀န္ထမ္းမ်ား လစာတိုးေပးရျခင္းအျပင္ မီးရထားပစၥည္း မ်ား ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္ျခင္း၊ ရထားလမ္းတြင္ အသံုးျပဳရ သည့္ ေက်ာက္၊ သံလမ္း၊ ဇလီဖားတံုး ၏ ေစ်းႏႈန္းမ်ား တိုးလာျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

““အ႐ံႈးအျမတ္က ဆီဖိုးေတာင္ မရဘူး။ အရင္က လက္မွတ္က ဆီတစ္ဂါလန္ကို ၁၀၀ က်ပ္ႏႈန္း တြက္ ထားတာေလ။ အခုက ဆီတစ္ဂါလန္မွာ ၃၅၀၀ ျဖစ္သြားတဲ့အခါမွာ ဆီဖိုးေတာင္ မကြဲဘူးေပါ႔။ ႏိုင္ငံေတာ္က စိုက္ထုတ္သံုးစြဲၿပီး လုပ္ရတာေပါ႔။ ရထားခကို ျမႇင့္တက္လိုက္တဲ့ အခါမွာလည္း မျမတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မီးရထားက ျပည္သူေတြရဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈကို ေပးတဲ့ဌာနဆိုေတာ့ ႐ုန္းကန္ၿပီးေတာ့ လုပ္ရတာေပါ႔ေနာ္””ဟု အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးေဇာ္ေဖစိန္က ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။ မည္မွ်အထိ အ႐ံႈးေပၚေန သည္ကိုမူ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း မရွိေပ။

ပုဂၢလိကသို႔ ငွားရမ္း အသံုးျပဳခြင့္ေပးမည့္ ရထားႏွစ္စီးမွာ အမွတ္ (၅) အဆန္ႏွင့္ အမွတ္(၆) အစုန္ရထားတို႔ ျဖစ္ၿပီး တင္ဒါေအာင္မည္ ဆိုပါက သံုးႏွစ္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရမည္ ျဖစ္သည္။ လုပ္ကိုင္လိုသူ အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံသား ျဖစ္ရမည္ဟု ကန္႔သတ္ထားၿပီး တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို လုပ္ကိုင္ရမည္ျဖစ္သည္။ တင္ဒါ ေလွ်ာက္ထားသူမ်ား အေနျဖင့္ ျမန္မာ့မီးရထား လုပ္ငန္းသို႔ ႀကိဳတင္ေငြအျဖစ္ က်ပ္သိန္း ၄၀ ကနဦး ေပးသြင္း ရမည္ျဖစ္ၿပီး တင္ဒါ မေအာင္သူမ်ား အေနျဖင့္ ျပန္လည္ ထုတ္ယူႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ငွားရမ္း လုပ္ကိုင္ေနစဥ္ အတြင္း ရထားေျပးဆြဲရန္အတြက္ တင္ဒါေအာင္သူႏွင့္ ျမန္မာ့မီးရထားတို႔မွ သီးျခားစီ တာ၀န္ခြဲယူ လုပ္ကိုင္ ၾကရမည္ျဖစ္သည္။

““ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ရန္ကုန္-မႏၲေလးကိုပဲ ငွားမွာေပါ႔။ လက္မွတ္ခ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေပးရမယ္။ ၀န္ေဆာင္မႈ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေပးရမယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ အားလံုးေပါင္းၿပီးၿပီ ဆိုတာနဲ႔ သူ႔ဟာသူ တြက္မွာေပါ႔။ တြက္ၿပီးေတာ့မွ မီးရထားကို ဘယ္ေလာက္ ေပးမယ္ေပါ႔ အဲလိုပါ””ဟု ဦးေဇာ္ေဖစိန္က ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။

လက္ရွိ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္ရထားမွာ အမွတ္(၅)အဆန္၊ အမွတ္(၆)အစုန္၊ အမွတ္(၃) အဆန္၊ အမွတ္ (၄)အစုန္၊ အမွတ္(၁၁)အဆန္၊ အမွတ္ (၁၂)အစုန္ စုစုေပါင္း ၆စီးျဖင့္ ေျပးဆြဲၿပီး စာပို႔ရထားမွာ အမွတ္ (၁) အဆန္ႏွင့္ အမွတ္(၂)အစုန္သာရွိသည္။ ယခုလက္ရွိတြင္ အမွတ္(၅)အဆန္ႏွင့္ အမွတ္ (၆) အစုန္ကို ပထမဦးစြာ ငွားရမ္းၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရန္ကုန္-ျမစ္ႀကီးနား မီးရထားလုပ္ငန္းကိုလည္း ပုဂၢလိကသို႔ ငွားရမ္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ ျပဳသြားမည္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ အျမန္ရထား လက္မွတ္မွာ ႐ိုး႐ိုးတန္း ၄၆၅၀ က်ပ္၊ အထက္တန္း ၉၃၀၀ က်ပ္ႏွင့္ အိပ္စင္ ၁၂၇၂၀ က်ပ္သာျဖစ္ၿပီး ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္ ငွားရမ္းစဥ္အတြင္း ေစ်းႏႈန္းအေျပာင္းအလဲမ်ား အနည္းငယ္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည္။

ေအးမိုးကိုကို

Myanmartandawsint Newspaper

0 comments:

Post a Comment